loader image
Eremitageløbet

Spørgsmål & svar

Spørgsmål og svar

Vi har samlet nogle af de mest stillede spørgsmål, og vi håber, at du finder det svar som du søger. Hvis du ikke finder den information, du leder efter, er du velkommen til at kontakte os på info@elob.dk

Hvordan tilmelder jeg mig Eremitageløbet?


Tilmelding foregår på Ultimates hjemmeside her. Tilmeldingen er åben indtil d. 8. oktober kl. 20 – eller til der er udsolgt.

Hvad koster det at deltage?

Normalpris kr. 329,-

Hvad er inkluderet i prisen?


Foruden startnummer en løbe T-shirt, hvis dette ønskes. Eller kan du fravælge den og vi donerer 50 kr. til Hjerteforeningen.

Hvor og hvornår går starten til Eremitageløbet?


Starten går den 6. oktober 2024 kl. 11.00. Eremitageløbet afholdes i Dyrehaven nord for København. Startområdet ligger i Dyrehaven, ca. 900 m fra Ved Fortunen 33, 2880 Lyngby. Målområdet ligger Ved Fortunen. Se kort her. Vis “Ved Fortunen” på kort.
Vær opmærksom på at komme i god tid, da man skal gå de 900 m til startstregen.

Hvordan afvikles starten?


Eremitageløbet afvikles i en samlet, rullende start. Det vil sige, at løbet startes ved startskuddet, hvorefter først eliten og derefter de øvrige deltagere krydser startstregen. Hele starten tager op til 30 minutter.

Man stiller sig i feltet ved det banner, som angiver ens forventede sluttid.

Hvor lang er ruten?


Ruten er 13,3 km. Den er kuperet og i terræn. Man passerer Eremitageslottet to gange (ved 5 km og 10 km), hvor der er væskedepoter.

Kan alle deltage?


Alle, der er sunde og raske og i stand til at gennemføre hele distancen ved egen hjælp, kan deltage. Vores umiddelbare max tid er 2 timer og 15 minutter. Hvis man løber distancen på mere end det, er der et lille felt, som løber af sted kl. 10.30.
Blinde og fysisk udfordrede personer kan deltage under hensyntagen til andre løbere.

Hvordan kommer jeg nemmest til Dyrehaven?


Vi anbefaler, at man tager cyklen eller offentligt transport til Eremitageløbet. Klampenborg Station er den nærmeste.

Kan jeg komme som tilskuer?


Ja, tilskuere er meget velkomne, blot de overholder skovens regler. Lad vildtet være i fred. Respektér afspærringerne og undlad at gå på løbsruten. Smid ikke affald.

Hvordan tilmelder jeg mig jubilæumsnål?


Løbere, der gennemfører årets Eremitageløb nr. 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45 eller 50 kan få en jubilæumsnål. For at modtage nålen skal man ved tilmelding oplyse, hvilken jubilæumsnål man ønsker at bestille og hvor mange gange, man har gennemført Eremitageløbet. Nålen skal hentes lige efter løbet i samme telt som blev brugt til nummeruddeling.

Hvad er en tidstagningsnål?


Du får en tidstagningsnål, hvis du er blandt de 25 % hurtigste i din aldersgruppe. Nålen skal hentes efter løbet i teltet, hvor nummeruddeling foregår inden løbet. Se tiderne fra sidste år her.

Hvilke oplysninger skal jeg angive ved tilmelding?


Du skal oplyse navn, e-mail, køn, nationalitet, fødselsdato og forventet sluttid for alle løbere, der skal tilmeldes. Du har også mulighed for at oplyse dit mobilnummer. Det bruger vi udelukkende til at sende dig dit startnummer, dit resultat samt eventuelt vigtige meddelelser i tilfælde af kritiske eller uventede hændelser.

Skal jeg oplyse T-shirt-størrelse ved tilmelding?


Ja, du skal vælge størrelse i forbindelse med, at du tilmelder dig. Du kan logge ind og ændre størrelsen senere. Din T-shirt afhenter du sammen med din startpakke.

Kan jeg afmelde T-shirt?


Ja, du kan afmelde T-shirt i tilmeldingen eller logge ind på din profil og fravælge den senere. Prisen bliver ikke billigere, men vi donerer 50 kr. til Hjerteforeningen, hvis du fravælger T-shirt.

Kan jeg tilmelde flere løbere ad gangen?


Du bliver nødt til at tilmelde alle løbere individuelt. Husk også at tilkøbe forsendelse af startnummer individuelt, såfremt du ønsker dette.

Kan jeg foretage en samlet virksomheds-/gruppetilmelding?


Virksomheder, klubber og andre grupper, der ønsker at tilmelde og evt. betale samlet, kan foretage en gruppe- / virksomhedstilmelding. Det gøres ved at henvende jer til info@elob.dk.

Hvordan kan jeg betale?


Det er muligt at betale med Dankort, Visa/Dankort, VISA, Euro Mastercard og Visa Electron.

Desuden kan der ved gruppetilmelding/virksomhedsaftaler (inkl. tilmelding gennem DAF-klubber) betales via faktura (CVR-nr. påkrævet), mens offentlige virksomheder kan betale via EAN-faktura.

Kan jeg fortryde mit køb?


I henhold til Forbrugeraftaleloven om handel på internettet har arrangørerne det fulde produktansvar. Deltageren (køberen) har jf. Forbrugeraftaleloven om handel på internettet ingen fortrydelsesret, idet rekreative fritidsaktiviteter ikke fremgår af aftalen.

Det er muligt at overdrage sit startnummer til en anden person. Læs mere nedenfor.

Modtager jeg en bekræftelse på min tilmelding?


Alle personer, der foretager en tilmelding, modtager en kvittering per e-mail. Modtager du ikke nogen kvittering, kan det skyldes, at den er havnet i dit spam-filter, eller at du har oplyst forkert e-mail ved tilmelding. I så fald bedes du rette henvendelse til info@elob.dk

Hvordan kan jeg rette mine deltageroplysninger efter tilmelding?


Hvis dine personlige data ændrer sig, efter at du har tilmeldt dig, bedes du logge ind på din tilmeldingsprofil med de login-oplysninger, du har modtaget på e-mail, og opdatere oplysningerne. Det er dit ansvar, at alle informationer er opdateret til enhver tid. Det er særligt vigtigt, at vi har registreret den korrekte e-mail, da al deltagerinformation udsendes per e-mail. Hvis du desuden ønsker vigtig deltagerinformation – fx dit startnummer – tilsendt per sms, skal du oplyse dit mobilnummer.

Har du problemer med at opdatere dine oplysninger, er du velkommen til at kontakte os på info@elob.dk

Kan jeg få mit navn på mit startnummer?


Alle, der tilmelder sig senest den 1. september 2023, får automatisk deres fornavn trykt på startnummeret.

Jeg er forhindret i at stille op og vil gerne overdrage mit startnummer til en anden. Kan jeg det?


Ja, du kan overdrage dit startnummer til en anden person. Det gør du ved at logge ind på din tilmelding og ændre oplysningerne til den person, du overdrager nummeret til. Husk at ændre T-shirt størrelse og navn inden d. 1. september 2023, da vi producerer vores startnumre og bestiller vores T-shirts der.

Jeg har købt et startnummer af en anden løber. Kan jeg få mit navn på startnummeret?


Ja. Hvis tilmeldingen ændres til dit navn senest d. 1. september 2023, vil du automatisk få dit navn på startnummeret. Hvis du har tilmeldt dig senere end dette, vil du få et blankt startnummer.

Hvordan afhenter jeg mit startnummer?


D. 5., 6. og 7. oktober i på Lyndby Stadion, Lundtoftevej 53, 2800 Kongens Lyngby.

Torsdag: 12-18
Fredag: 10-18
Lørdag: 10-16

Løbsnummer kan alternativt hentes fra kl 08:00 til 10:15 søndag den 8. oktober ved info-teltet ved Fortunporten / Ved Fortunen 33, 2800 Kongens Lyngby .
Dyrehaven

Hvordan får jeg min deltager-T-shirt?


Din deltager-T-shirt skal afhentes samme sted som startnummer, medmindre du har bestilt forsendelse.

Hvornår modtager jeg min startpakke med posten?


Vi sender din startpakke ud medio september 2023. Du vil derefter modtage den inden for 14 dage.

Kan jeg deltage i kørestol eller med babyjogger?


Medbringer du særligt udstyr, herunder babyjogger, skal dette ske efter forudgående aftale med løbets arrangører. Det er desværre ikke muligt at deltage i kørestol, da ruten er meget kuperet, kan forekomme mudret og er begrænset på pladsen. Der henstilles til, at man undgår at løbe med babyjogger pga. distancen, risiko for varme vejrforhold, kraftige lydindtryk o.lign. Alle, der deltager med særligt udstyr, skal udvise hensyn og til enhver tid respektere instrukser fra officials og løbsledelse.

Kan Eremitageløbet risikere at blive aflyst?


Såfremt Eremitageløbet må aflyses på grund af vejrlige forhold eller andre uforudsigelige forhindringer, vil dette blive annonceret på hjemmesiden www.elob.dk så hurtigt som muligt. Det bemærkes, at du ikke kan få dit tilmeldingsgebyr tilbage, uanset om Eremitageløbet må stoppes på grund af vejlige forhindringer eller andre uforudsigelige forhold, der opstår, efter at løbet officielt er sat i gang. Dvs. at i tilfælde af aflysning pga. force majeure kan arrangøren ikke pådrages ansvar, og der er ikke mulighed for refundering af tabte omkostninger i forbindelse med arrangementet. Dertil vil indbetalte gebyr ikke blive refunderet, da det er omfattet af forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, hvilket betyder, at deltagere ikke har fortrydelsesret, når først bestillingen af et startnummer er gennemført.

Hvem arrangerer Eremitageløbet?


Eremitageløbet arrangeres af KIF (Københavns Idræts Forening) og KS (Københavns Skiklub). Løbet er udelukkende foreningsdrevet.

Hvordan kommer jeg i kontakt med arrangørerne?


info@elob.dk

KIF
Gunnar Nu Hansens Plads 3A
2100 København Ø